Annonse
Ho skulle berre forhøyre seg om overnatting - Fikk parkeringsgebyr på 600 kroner i postkassa
Nyheiter
Publisert :
08.08.2022 21:15
Av Reidar Nesje
Publisert :
08.08.2022 21:15
Av Reidar Nesje
I eit brev til Stryn Kommune datert 04.august . 2022 undrar ei dame om om Videseter Hotell kan sende ut slike krav med loven i hånd ?
I brevet kan ein lese følgande :
Hei! Fredag 29.07.2022 rundt kl.19 var jeg på vei fra Stryn over gamle Strynefjellsvegen, og var så dum at jeg stoppet ved Videseter for å forhøre meg om overnatting.
Det var en bom et stykke bortenfor som var nede, og stedet så såpass øde ut at jeg istedenfor å gå ut av bilen og måtte ta med meg hunden bort til hotellet, valgte å prøve å finne et nummer for å ringe hotellet. Med dårlig mobildekning ga jeg til slutt opp det og bestemte meg for å kjøre videre.
Skiltet med bomvei så jeg, men tenkte ikke mer over det siden bommen var nede og jeg ikke skulle kjøre noe bomvei. Da jeg skulle kjøre ut på veien igjen, fikk jeg øye på et skilt noen meter innenfor bommen der det står parkering forbudt. Tenkte ikke mer over det heller, for jeg hadde ikke vært innenfor hverken bommen eller skiltet.
I går, 03.08.2022, fikk jeg brev i posten fra Ptex AS med et parkeringsgebyr på 600 kr. Har googlet litt på nett og lest om folk som har fått bomavgift i posten kun for å snu. På gebyret jeg fikk står det ingenting om klagefrist eller hvor man kan henvende seg, og jeg stiller meg undrende til at jeg kan få et parkeringsgebyr når jeg ikke har vært inne på området eller bakenfor skiltet.
Jeg lurer da på om de virkelig har mulighet til å sende ut slike krav med loven i hånd?
En ting er sikkert og visst, og det er at jeg aldri kommer til å stoppe eller overnatte på Videseter.
I brevet kan ein lese følgande :
Hei! Fredag 29.07.2022 rundt kl.19 var jeg på vei fra Stryn over gamle Strynefjellsvegen, og var så dum at jeg stoppet ved Videseter for å forhøre meg om overnatting.
Det var en bom et stykke bortenfor som var nede, og stedet så såpass øde ut at jeg istedenfor å gå ut av bilen og måtte ta med meg hunden bort til hotellet, valgte å prøve å finne et nummer for å ringe hotellet. Med dårlig mobildekning ga jeg til slutt opp det og bestemte meg for å kjøre videre.
Skiltet med bomvei så jeg, men tenkte ikke mer over det siden bommen var nede og jeg ikke skulle kjøre noe bomvei. Da jeg skulle kjøre ut på veien igjen, fikk jeg øye på et skilt noen meter innenfor bommen der det står parkering forbudt. Tenkte ikke mer over det heller, for jeg hadde ikke vært innenfor hverken bommen eller skiltet.
I går, 03.08.2022, fikk jeg brev i posten fra Ptex AS med et parkeringsgebyr på 600 kr. Har googlet litt på nett og lest om folk som har fått bomavgift i posten kun for å snu. På gebyret jeg fikk står det ingenting om klagefrist eller hvor man kan henvende seg, og jeg stiller meg undrende til at jeg kan få et parkeringsgebyr når jeg ikke har vært inne på området eller bakenfor skiltet.
Jeg lurer da på om de virkelig har mulighet til å sende ut slike krav med loven i hånd?
En ting er sikkert og visst, og det er at jeg aldri kommer til å stoppe eller overnatte på Videseter.
Kart
Annonse
Tips oss - Har du filma eller fotografert noko de vil dele med Strynavis ?
Trykk her for å sende inn video eller bilder og ein tekst - Strynavis vil gjerne ha gode tips og set stor pris på alle bidrag . Har du noko du vil dele så send det inn og det vil godt mulig havne på nett for stryningar og andre med tilknytning til Stryn .
Ring også - Tlf : 46215234
Trykk her for å sende inn video eller bilder og ein tekst - Strynavis vil gjerne ha gode tips og set stor pris på alle bidrag . Har du noko du vil dele så send det inn og det vil godt mulig havne på nett for stryningar og andre med tilknytning til Stryn .
Ring også - Tlf : 46215234
- E-Post : tips@strynavis.no