Annonse
Ville lande her med gjestar i 40 års kalas - Fekk avslag
Nyheiter
Publisert :
08.08.2021 14:15
Av Reidar Nesje
Publisert :
08.08.2021 14:15
Av Reidar Nesje
Dei søkte kommunen om dispensasjon om motorisert ferdsel i utmark med 2 landingar på Segestad i Oppstryn , som er datert til 19.juli.2021 . Dei ville takke bygdefolket og samtidig feire sin eigen 40 års dag , og i tillegg ha ein konsert på Segestad no i haust . Helikopter piloten hadde dei snakka med som hadde sagt seg villig til frakt av utstyr .
No har kommunen komt med sitt svar , som då vart eit avslag .
No har kommunen komt med sitt svar , som då vart eit avslag .
- Kommunen skriv følgande - datert 02.august.2021
Motorferdsel i utmark - Avslag på søknad om dispensasjon i lovverket
Presentasjon:
Søkjar søkte per brev datert 19.07.2021 om dispensasjon frå motorferdsellova for landing med helikopter i utmark i haust . Ferdselsføremålet er frakt av utstyr til feiring av 40-årsdag på Segestad i Oppstryn. Kommunedirektøren gjer med dette vedtak om å avslå søknaden (sjå vurdering).
Søkjar søkte per brev datert 19.07.2021 om dispensasjon frå motorferdsellova for landing med helikopter i utmark i haust . Ferdselsføremålet er frakt av utstyr til feiring av 40-årsdag på Segestad i Oppstryn. Kommunedirektøren gjer med dette vedtak om å avslå søknaden (sjå vurdering).
Lovgrunnlag, reglar, føresegner, plandokument: Lov 10. juni 1977 nr. 82 om motorferdsel i utmark og vassdrag (motorferdsellova). Forskrift 15. mai 1988 nr. 356 for bruk av motorkøyretøyer i utmark og på islagte vassdrag.
Saksopplysningar:
Søkjar og mannen har kjøpt hus på Hjelle, og ønskjer å feire 40-årsdagen hennar på Segestad i haust . Feiringa er også meint som ein takk til dei andre som bur i bygda, for at dei har tatt dei godt imot. Søkjar har informert kommunen via telefon om at det er ønskjeleg å halde ein konsert på Segestad under denne feiringa, og at det derfor trengst helikopter til å frakte utstyr og musikkinstrument opp til fjellgarden (308 moh.). Søkjar informerte også om at ein av gjestene er dårleg til beins, og derfor vil ha vanskeleg for å komme seg dit. Det er planlagt to landingar på Segestad. – Ein landing i samband med frakt av utstyr opp til setra, og ein for å frakte det ned igjen. Planlagt rute går frå innmark på Glomsnes og opp til Segestad seter. Pilot har helikopter, og ønskjer å bistå med frakt.
Søkjar og mannen har kjøpt hus på Hjelle, og ønskjer å feire 40-årsdagen hennar på Segestad i haust . Feiringa er også meint som ein takk til dei andre som bur i bygda, for at dei har tatt dei godt imot. Søkjar har informert kommunen via telefon om at det er ønskjeleg å halde ein konsert på Segestad under denne feiringa, og at det derfor trengst helikopter til å frakte utstyr og musikkinstrument opp til fjellgarden (308 moh.). Søkjar informerte også om at ein av gjestene er dårleg til beins, og derfor vil ha vanskeleg for å komme seg dit. Det er planlagt to landingar på Segestad. – Ein landing i samband med frakt av utstyr opp til setra, og ein for å frakte det ned igjen. Planlagt rute går frå innmark på Glomsnes og opp til Segestad seter. Pilot har helikopter, og ønskjer å bistå med frakt.
- Saka fortset under annonsen
Annonse
Vurdering:
Vurdering etter motorferdsellova (Køyretøy) Motorferdsel i utmark og vassdrag er ikkje tillate med mindre anna følgjer av motorferdsellova eller vedtak med heimel i lova, jf. lova sin § 3. Kommunen kan likevel med heimel i lova sin § 6 gi løyve til bruk av luftfartøy når særlege grunnar ligg føre.
Vurdering etter motorferdsellova (Køyretøy) Motorferdsel i utmark og vassdrag er ikkje tillate med mindre anna følgjer av motorferdsellova eller vedtak med heimel i lova, jf. lova sin § 3. Kommunen kan likevel med heimel i lova sin § 6 gi løyve til bruk av luftfartøy når særlege grunnar ligg føre.
Når kommunen vurderer særlege grunnar vil det vere av betydning om motorferdselen er naudsynt, har eit nytteføremål, eller om den bærer preg av unaudsynt køyring eller fornøyelseskøyring. Føremål der forskrift for bruk av motorkøyretøy i utmark og på islagte vassdrag gjer adgang til adgang av motorkøyretøy, vil kunne sjåast på som særlege grunnar etter lova sin § 6. Jf. forskrifta si § 2 kan motorkøyretøy på bar mark utanfor veg blant anna nyttast til:
- Føremål som nemnt i lova sin § 4 (politi-, ambulanse- og redningsteneste osv., naudsynt transport til og frå faste bustader og i næring, m.m.)
- Transport av jaktutbytte
- Offentleg oppsyn- og tilsynsteneste
Stryn kommune reknar som regel også frakt av utstyr og materialar til naudsynt vedlikehald av veglause bygningar som eit godt heimelsgrunnlag for dispensasjon.
Føremålet med motorferdsla i den gjeldande søknaden er frakt av utstyr til eit privat arrangement. Det vart også nemnt at ein av gjestane var dårleg til beins, og derfor er avhengig av transport for å komme seg opp til garden, men dette kjem ikkje fram som eit hovudføremål i saka. Kommunedirektøren vurderer at motorferdselen bærer preg av unaudsynt ferdsel, og at særlege grunnar ikkje ligg føre. Det å gje dispensasjon i slike saker kan potensielt skape presedens og opne for ei auke i det som vil kunne karakteriserast som unaudsynt bruk av helikopter i utmark.
- Føremål som nemnt i lova sin § 4 (politi-, ambulanse- og redningsteneste osv., naudsynt transport til og frå faste bustader og i næring, m.m.)
- Transport av jaktutbytte
- Offentleg oppsyn- og tilsynsteneste
Stryn kommune reknar som regel også frakt av utstyr og materialar til naudsynt vedlikehald av veglause bygningar som eit godt heimelsgrunnlag for dispensasjon.
Føremålet med motorferdsla i den gjeldande søknaden er frakt av utstyr til eit privat arrangement. Det vart også nemnt at ein av gjestane var dårleg til beins, og derfor er avhengig av transport for å komme seg opp til garden, men dette kjem ikkje fram som eit hovudføremål i saka. Kommunedirektøren vurderer at motorferdselen bærer preg av unaudsynt ferdsel, og at særlege grunnar ikkje ligg føre. Det å gje dispensasjon i slike saker kan potensielt skape presedens og opne for ei auke i det som vil kunne karakteriserast som unaudsynt bruk av helikopter i utmark.
Vurdering etter naturmangfaldlova
Etter naturmangfaldlova § 7 skal alle vedtak som kan påverke naturmiljøet vurderast opp mot prinsippa i §§ 8-12. Området rundt fjellgarden på Segestad er regulert som kulturelt bevaringsområde, og er omgitt av to viktige naturtyper: hagemark i vest og slåtteeng i aust. Dette er naturtyper er sårbare for motorferdsel ved bar mark, og ein må tilstrebe at motorisert ferdsel skjer utanfor desse områda (Sjå kartvedlegg). Ifølgje søk i kartdatabase er det ingen registrerte arter i området, men ein kan ut frå naturtypane gå ut frå at det har ein artsrik flora som igjen er viktig for det lokale insekts- og dyrelivet. Kunnskapsgrunnlaget etter § 8 i lova er sett på som tilstrekkeleg, og føre-var-prinsippet i § 9 treng ikkje vektleggast. Kommunedirektøren ser på helikopter/ snøscooter som eit forsvarleg framkomstmiddel når det kjem til det gjeldande føremålet, jf. § 12 i lova. Prinsippet i § 11 om kostnadar ved miljøforringelse er ikkje relevant for vurderinga. Konklusjon Kommunedirektøren ser ikkje at det ligg særlege grunnar føre for å gje dispensasjon, og avslår søknaden om landing med helikopter i utmark.
Administrativt vedtak:
Kommunedirektøren avslår søkjar sin søknad om landing med helikopter ved fjellgarden Segestad i Oppstryn .
Etter naturmangfaldlova § 7 skal alle vedtak som kan påverke naturmiljøet vurderast opp mot prinsippa i §§ 8-12. Området rundt fjellgarden på Segestad er regulert som kulturelt bevaringsområde, og er omgitt av to viktige naturtyper: hagemark i vest og slåtteeng i aust. Dette er naturtyper er sårbare for motorferdsel ved bar mark, og ein må tilstrebe at motorisert ferdsel skjer utanfor desse områda (Sjå kartvedlegg). Ifølgje søk i kartdatabase er det ingen registrerte arter i området, men ein kan ut frå naturtypane gå ut frå at det har ein artsrik flora som igjen er viktig for det lokale insekts- og dyrelivet. Kunnskapsgrunnlaget etter § 8 i lova er sett på som tilstrekkeleg, og føre-var-prinsippet i § 9 treng ikkje vektleggast. Kommunedirektøren ser på helikopter/ snøscooter som eit forsvarleg framkomstmiddel når det kjem til det gjeldande føremålet, jf. § 12 i lova. Prinsippet i § 11 om kostnadar ved miljøforringelse er ikkje relevant for vurderinga. Konklusjon Kommunedirektøren ser ikkje at det ligg særlege grunnar føre for å gje dispensasjon, og avslår søknaden om landing med helikopter i utmark.
Administrativt vedtak:
Kommunedirektøren avslår søkjar sin søknad om landing med helikopter ved fjellgarden Segestad i Oppstryn .
Rett til å klage:
Avgjersla kan klagast inn for Fylkesmannen i Vestland av alle partar i saka, eller andre som har rettsleg klageinteresse, innan tre veker etter at dette brevet er motteke. Klaga skal sendast til postmottak i Stryn kommune, men stilast til Fylkesmannen i Vestland. Kommunen kan gi nærare opplysningar om klagerett og rett til å sjå saksdokumentet.
Helsing Stryn kommune, Avdeling plan og næring
Avgjersla kan klagast inn for Fylkesmannen i Vestland av alle partar i saka, eller andre som har rettsleg klageinteresse, innan tre veker etter at dette brevet er motteke. Klaga skal sendast til postmottak i Stryn kommune, men stilast til Fylkesmannen i Vestland. Kommunen kan gi nærare opplysningar om klagerett og rett til å sjå saksdokumentet.
Helsing Stryn kommune, Avdeling plan og næring
Tips oss - Har du filma eller fotografert noko de vil dele med Strynavis ?
Trykk her for å sende inn video eller bilder og ein tekst - Strynavis vil gjerne ha gode tips og set stor pris på alle bidrag . Har du noko du vil dele så send det inn og det vil godt mulig havne på nett for stryningar og andre med tilknytning til Stryn .
Ring også - Tlf : 46215234
Trykk her for å sende inn video eller bilder og ein tekst - Strynavis vil gjerne ha gode tips og set stor pris på alle bidrag . Har du noko du vil dele så send det inn og det vil godt mulig havne på nett for stryningar og andre med tilknytning til Stryn .
Ring også - Tlf : 46215234
- E-Post : tips@strynavis.no